גם לאחר שכבר נבחר השם, עולות החששות - אולי השם אופנתי מדי? אולי הוא מוזר מדי? אולי הוא לא קליט? ומי בכלל אמר שהילד עצמו יאהב אותו?
בחירת דומיין זה כמו שם לילד
לקוחות רבים ניגשים אלינו, וכבר בתחילת הדרך הם נתקלים בהתלבטות. לא נשווה זאת להתלבטות של בחירת שם לילד, אך יש דמיון לא מועט בין השניים. מדובר בבחירת שם דומיין. לפני בניית אתר תדמית או אתר מסחרי, עליכם לשקול טוב מאוד את שם הדומיין, כי טעות כזאת קשה מאוד לתקן. אגב, למי שלא יודע, הדומיין (בעברית: מתחם), הוא למעשה כל מה שבא אחרי ה- WWW בכתובת האינטרנט.
הדמיון לבחירת שם לילד הוא ברור: קודם כל, שם דומיין זה משהו שאמור להיות קבוע, ורצוי מאוד לא להחליפו. כתובת האינטרנט שלכם תלך אתכם כל הזמן, וכל שינוי בה עלול לפגוע בכמות התעבורה לאתר - גם בגלל שמנועי החיפוש לא אוהבים את זה (למרות שהם יידעו לעשות את ההפניה מהאתר הישן) וגם בגלל שכתובת אתר בדרך כלל מוצמדת לכרטיסי ביקור, פוסטרים, פלאייר ועוד שנועדו לקדם את העסק - שינוי שלהם יכול לגרום לנזק תדמיתי וכלכלי.
כדי להימנע מטעויות, לפניכם מספר טיפים לבחירת שם דומיין:
- צרו אחידות בין שם החברה (המותג) לבין שם הדומיין.
- אם יש לכם שם חברה בעייתי מבחינת אותיות לטיניות כמו "חנות החיות של חיים", עדיף שתקראו לדומיין על פי נושא העסק שלכם באופן קליט, לדוגמא: petforyou או Pet4you או Pet4U וכו'.
- רצוי שהדומיין יהיה קליט מבחינת הקריאה שלו (אם אתם מקריאים אותו בטלפון למישהו -" P כמו פיל, B כמו דבורה ", מכירים? למי יש כוח לזה...!)
- עדיף ששם הדומיין יהיה קצר באותיות, אך היום זה כבר פחות הכרחי: מעטים הם הגולשים החדשים שמגיעים לאתר על ידי הקלדת שורת הכתובת בדפדפן. רובם יגיעו אליכם דרך מנועי החיפוש או קישורים חיצוניים.
- אם שם הדומיין שלכם כולל שני מילים, רצוי (אך לא הכרחי)
- אם אתם בונים אתר המופנה לקהל ישראלי ופועל בארץ, מומלץ מאוד לרכוש סיומת CO.IL ולא משהו אחר.
http://www.pluto-group.co.il